پيج رنك چيست – راه هاي افزايش پيج رنك گوگل

سئو،بهينه سازي سايت و موتور جستجو

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

پيج رنك چيست – راه هاي افزايش پيج رنك گوگل

۱۷ بازديد

پيج رنك چيست – راه هاي افزايش پيج رنك گوگل

ابتدا بهتر است دقيقا بدانيد پيج رنك گوگل چيست؟

شركت گوگل براي تعيين اهميت صفحات سايت هاي اينترنتي از پيج رنك استفاده ميكند كه يكي از فاكتورهاي اصلي سئو براي رتبه بندي نتايج ربات جستجوگر گوگل است.(يا بر اساس اين مقاله بهتر است بگوييم موثر در سئو سايت بود)  پيج رنك (Page Rank) توسط بنيانگذاران گوگل Larry Page و Sergey Brin در استنفورد مطرح شد. و در واقع اصطلاح پيج رنك (PageRank) نيز از اسم لري پيج گرفته شده است.

پيج رنك عددي از 1 تا 10 هست كه براي سايت هاي گوناگون و بر پايه هيچ نكته خاصي! متفاوت است.

حالا حتما دوست داريد بدانيد اين پيج رنك چگونه محاسبه مي شود؟

تئوري مديران گوگل اين بود كه صفحاتي با لينك ورودي زياد صفحات مهمتر و با اهميتي هستند.(البته در گذشته) الگوريتم آنها لينك هاي ورودي را بعنوان يك راي مثبت به سايت شما در نظر ميگيرد. ميزان تاثير يك لينك واقعي ورودي بر پيج رنك شما به عوامل مختلفي مانند  پيج رنك صفحه لينك دهنده، تعداد صفحات لينك شده در آن و نوفالو نبودن آن لينك ها بستگي دارد.

البته اين معيار تا حد زيادي قابل قبول است زيرا داشتن لينك خروجي زياد به اين معني است كه حساسيت زيادي بر معرفي منابع در سايت وجود نداشته است.

حال بايد بدانيد اهميت اين پيج رنك چقدر است و تاثير آن در سئو چيست؟ 

Page Rank  يكي از چندين و چند عامل موثر بر رتبه بندي نتايج گوگل است و در حال حاضر ديگر تاثير زيادي بر آن ندارد، از طرف ديگر اين فاكتور كه عددي بين ۱ تا ۱۰ است معيار مناسبي براي تعيين ميزان محبوبيت و اعتبار سايت شما از ديد بازديدكنندگان خواهد بود كه تاثير زيادي بر جذب تبليغات در سايت خواهد داشت.

بنابراين بهتر است از اين به بعد بيشتر از اينكه فكر كنيم رنك گوگل در جذب ورودي گوگل موثر است ، فكر كنيم كه در جذب تبليغ دهنده موثر است.

پس از مدتي افراد بخوبي راههاي افزايش پيج رنك را شناختند و با استفاده از تكنيك هايي مانند گوگل بمب و تبادل لينك، كارايي اين معيار را زير سوال بردند ولي در حال حاضر گوگل سايتهايي را كه در آنها تعداد زيادي لينك به صفحات غيرمرتبط وجود دارد را شناسايي و جريمه ميكند و با اينكار جلوي افزايش غيرواقعي پيج رنك را گرفته است. به همين دليل از تبادل لينك با سايتهاي غير مرتبط و ثبت سايت در دايركتوري هايي كه پيج رنك گوگل بالايي ندارند جدا خودداري كنيد زيرا موجب كاهش اعتبار سايت شما خواهد شد.

من به شخصه پيشنهاد ميكنم بر اساس الگوريتمهاي جديد گوگل فقط و فقط از سايت هاي مرتبط لينك هاي يك طرفه بگيريد.(حال اگر رنك آن سايت بالا بود نيازي نيست تعداد زيادي لينك بگيريد اما اگر كم بود تعداد لينك ها بايد زيادتر باشند)

حالا بهتون ياد ميدم چجوري pagerank سايت خودتون رو ببينيد :

در طول هرسال گوگل چهار بار پيج رنك صفحات را با يك عدد بين ۱ تا ۱۰ مشخص ميكند (كه البته در سال 2013 فقط دو بار اين كار را كرد). اين معيار براي هر صفحه جداگانه تعريف ميشود و مربوط به كل سايت نيست. تنها تعداد كمي صفحه با پيج رنك ۱۰ وجود دارند. براي تعيين Page Rank سايت خود يا ديگران ميتوانيد از سايتي كه خود گوگل براي اين كار راه اندازي كرده است استفاده كنيد : www.prchecker.info

بهترين راه براي افزايش پيج رنك، كسب لينك ورودي به سايت از صفحاتي با پيج رنك بالا است كه كاملا هم به سايت شما و محتواي توليد شده از سوي شما مرتبط باشد.

كلمه توليد شده را جدي بگيريد !!!

منبع: نيوسئو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.