سئو

سئو،بهينه سازي سايت و موتور جستجو

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

آيا محتوا مهمترين بخش سئو است

۱۸ بازديد
آموزش سئو,ارزش محتوا در سئو,افزايش رتبه سايت 

اهميت محتوا، عبارتي است كه بارها در دنياي سئو مطرح شده و مي شود بنابراين جاي خوبي براي شروع بحث است.

گوگل همواره به ما مي گويد كه براي رتبه بندي سايتهايمان ، ما بايد روي توليد محتواي مفيد تمركز كنيم. با اين وجود آيا كافيست كه فقط يك مقاله فوق العاده در مورد محتوا بنويسيم؟!! يا نكات ديگري هم بايد مد نظر قرار دهيم ؟

خب شايد خيلي شگفت انگيز باشد كه بدانيد من چقدر به محتوا و كيفيت آن اهميت ميدهم و در سايت هاي راه اندازي شده از سوي من و سايت هايي كه مشاور سئو آن ها هستم چقدر روي اين مسئله تمركز ميكنم و حتي بارها و بارها شده كه با كارمندان محترم شركت ها سر اين مسئله جر و بحث كردم !!!!

محتواي شما شبيه محصولات شماست، حتي بهترين محصولات هم در جهان نياز به تبليغات دارد. هركسي كوكاكولا را مي شناسد ، ولي با اين وجود چرا ساليانه ميليون ها دلار صرف تبليغ آن مي شود؟!!!!!!! (جالب است بدانيد كه اگر اين جمله را خوانديد و فهميديد اهميت تبليغات چقدر است از بسياري از ايرانيان جلوتريد !! چراكه براساس تجارب بنده طي سال هاي گذشته خيلي ها در ايران فكر ميكنند شركت ها و برندهاي مشهور نيازي به تبليغات ندارند حال آنكه شركت ايرانسل را به وضوح مي بينند !)

نتايج جدول زير كتاب آموزش سئو استخراج شده است.آن را به دقت نگاه كنيد كه بودجه تبليغاتي برخي از برندهاي مهم تجاري در جهان را نشان مي دهد.

آموزش سئو,ارزش محتوا در سئو,افزايش رتبه سايت

بنابراين در حاليكه محتواي شما بايستي كاملا خاص باشد، براي ايجاد ترافيك به سمت آن بايستي محتوا را در مقابل چشمان خواننده قرار دهيد. اين امر به تنهايي معجزه نمي كند (مگر اينكه دنبال كلمات كليدي خاص باشيد).

با بخاطر داشتن اين موارد، من در واقع مي خواهم بگويم كه محتوا، همه چيز نيست. شايد محتوا خميرمايه سئو باشد اما بدون درنظر گرفتن تبليغات، شما هيچ چيز خاصي نخواهيد داشت!

*** محتوا، همه چيز نيست بلكه خميرمايه سئو است ***

 

منبع : سئو سايت - نيوسئو

آيا لينك ها اصلي ترين فاكتور رتبه بندي هستند

۱۷ بازديد
بك لينك رايگان,بهترين سئو كار,تاثير بك لينك در سئو 

من اگر مي خواستم خودم را جاي شما بگذارم از اين مقاله هم جواب را به خاطر مي سپردم و هم سوال را !! واقعا اين سوال در بحث سئو سايت به خودي خود بسيار مهم و اساسي است.

زماني كه الگوريتم جديد گوگل كه بعد از 15 سال تغيير كرد ، در حدود مهر ماه امسال رونمايي شد، شك و ترديدهايي وجود داشت در مورد اينكه شبكه هاي اجتماعي تاثير بيشتري نسبت به لينكها براي رتبه بندي دارد.

خب، آن شك در پايان ژانويه از بين رفت هنگاميكه Matt Cutts ويديويي را منتشر كرد كه در آن به وضوح مشخص بود كه گوگل در حال حاضر از شبكه هاي اجتماعي به عنوان يك فاكتور رتبه بندي استفاده نميكند (مانند فيسبوك يا نوئيتر و …). پيشنهاد ميكنم اين مقاله را كه صحبت هاي مت كات (مدير اسپم گوگل) در آن ذكر شده است را مطالعه نماييد.

Matt همچنين در ابتداي ماه May ويديويي منتشر كرد كه در آن نشان داد كه گوگل به اين زودي ها قصد تغيير ارزشگذاري بر اساس لينك ها را ندارد:

انتظار مي رود كه در چندسال آينده ما همچنان به استفاده از لينك ها به عنوان معيار ارزيابي صفحات سايت ها ادامه دهيم.در واقع همواره از ابتدا گوگل بحث استفاده از لينك ها را توصيه كرده است.

به راحتي مي توان دريافت كه لينكها همچنان به عنوان قوي ترين فاكتور رتبه بندي لحاظ مي شوند ، همچنين من بايد اين نكات را اضافه كنم كه :

بايد نوع صحيحي از لينك وجود داشته باشد ، نه اينكه در ايران بسيار رواج پيدا كرده است كه سايت هايي را از طريق fake به pagerank بالا مي رسانند و بعد شروع مي كنند به فروش يك لينك هاي اين دامين ها و سايت خريداران را از بين مي برند !!!! (شايد تعجب كنيد اگر بدانيد چقدر راحت مي شود رنك يك سايت را در گوگل به 7 رساند !!!! البته به صورت تقلبي !)

لينك ها به تنهايي رتبه بندي را گارانتي نمي كنند.

همچنين بايد متذكر شوم كه سيستم اخير گوگل پيشنهاد مي دهد كه امتيازات داده شده به لينكها نيز براي سئو از اهميت بيشتري برخوردار مي شود (خصوصا براي سئو سايت يك منطقه جغرافيايي خاص).

*** لينكها همچنان مهمترين فاكتور رتبه بندي در سئو مي باشد. ***


منبع : كتاب آموزش سئو

گوگل پلاس تا چه ميزان روي رنكينگ تاثير دارد

۱۹ بازديد

ابتدا بهتر است بدانيد گوگل پلاس چيست و به چه دردي مي خورد ؟!

گوگل پلاس يا همان در واقع لايك و محبوب كردن توسط گوگل مطلبيه كه همه صاحبان سايت و وبلاگ به دنبال كدها و اسكريپت هاي آن براي  قرار دادن در سايت و وبلاگشان هستند.

حتما تمام وبمستراي عزيز با ابداع جديد گوگل بنام گوگل پلاس وان يا همون Google +1 آشنا هستند و اگه هم آشنا نيستند حداقل ديدند كه تو ساير سايتها يك دكمه ۱+ گذاشتن و زيرش نوشتن ما را در گوگل محبوب كنيد!خيلي از دوستان پرسيده بودند اين چيه و يا اينكه تاثيرش درسئو سايت چطوريه و خيلي سوالات ديگه كه ذهن خود من را هم مشغول كرده بود.

بايد از شاخه اصلي اين ابداع واستون بگم كه ميشه گوگل پلاس يعني اون ۱ را نداره.اين ميشه شبكه اجتماعي جديد گوگل كه حسابي روش سرمايه گذاري كرده و ميخواد با اون جاي فيسبوك را بگيره.اين شبكه اجتماعي هم مانند ساير شبكه هاست و فرقي در هسته كار نيست و فقط اومدن در ظاهر و يا اسم منوها تغيير ايجاد كردن!
 اول از همه ببينيم كار اين دكمه گوگل پلاس وان چيه؟خوب شما وقتي از مطلبي خوشتون مياد و اين دكمه در دسترستون باشه ميتونيد اون را +۱ كنيد.البته براي انجام چنين كاري لازمه كه شما يك اكانت گوگل داشته باشيد و وارد اون بشيد و امتياز را به سايت يا مطلب مورد نظر بديد.حالا كه اين امتياز را داديد چي ميشه؟گوگل متوجه ميشه كه كاربري بنام شما از اين مطلب خوشش اومده،پس در گام اول در جستجوهايي كه در گوگل با نام كاربريتون انجام ميديد اين مورد را بالاتر نشون ميده (البته فقط براي شما!) به طور مثال يك موضوع در رتبه ۸ صفحه اول گوگل قرار داره،وقتي شما اون را +۱ مي كنيد، به طور مثال براي شما در جايگاه ششم نشون ميده.كار بعدي كه اين دكمه مي كنه اينكه تو اون گوگل پلاس (شبكه اجتماعي گوگل) هم اگه عضو باشيد، اين موضوع را به دوستاتون هم معرفي و پيشنهاد مي كنه.
 ولي بهتره واقعبينانه تر نگاه كنيم.اگه قرار بود اين دكمه فقط براي به اشتراك گذاشتن مطالب باشه، اينقدر گوگل روش مانور نمي داد.بياييد اينطوري به قضيه نگاه كنيم:
وقتي تعداد زيادي آدم ميان و يك سايت يا موضوع را +۱۱ مي كنند يعني چيز به درد بخوريه.من شخص هم اين را متوجه ميشم چه برسه به گوگل، پس مياد و براي رتبه دادن به مطالب براي قرار گرفتن در صفحات جستجو از اين الگوريتم هم كمك ميگيره.

يكي از مواردي كه در صفحه خود اين دكمه در گوگل به اون به عنوان تاثير بر كار موتور جستجو اشاره شده اينكه خود شما وقتي ميبينيد كاربران زيادي يك موضوع را +۱ كردن نتيجه ميگيريد كه موضوع به درد بخوريه و به شما كمك ميكنه كه مطالب مفيد را راحت تر پيدا كنيد!
 همچنين اگر مورد بالا را حدس و گمان در نظر بگيريم، ولي خود گوگل گويا به اين موضوع كه اين دكمه در الگوريتم امتياز دادن تاثير داره تاكيد كرده.پس بهتره كه اگه هنوز از اين دكمه در سايتتون استفاده نمي كنيد اون را به سايت خودتون اضافه كنيد.

اما وارد بحث تخصصي مي شويم و به گوگل پلاس به چشم يك كليد براي لايك يا امتياز دادن نگاه نمي كنيم.

اينگونه ، گوگل پلاس درحال حاضرتاثيري در رنكينگ ندارد.

اريك (يكي از بزرگترين تحليل گران سئو در جهان) مي گويد:

بر اساس مطالعات ما، ديدگاه من بر اين است كه اشتراك گذاري گوگل پلاس تغييري ملموسي در رنكينگ ايجاد نمي كند (بر اساس نتايج غير شخصي).

منبع: سئو چيست - نيوسئو

آيا شبكه هاي اجتماعي تاثيري بر رنكينگ دارند

۱۷ بازديد

بهتر است اول كمي شبكه هاي اجتماعي را بررسي كينم تا دقيقتر مفهوم ارتباط شبكه هاي اجتماعي و سئو (بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو) را در آينده متوجه شويد.

يكي از پديده هاي وب 2 ، ظهور و رشد  شبكه هاي اجتماعي است . رسانه هاي اجتماعي به ابزارها و پلت فرم هاي آنلاين اطلاق ميشوند كه  افراد جهت اشتراك گذاري عقايد ، تجارب و نيازمنديهاي خود از آن استفاده ميكنند . رسانه اجتماعي ميتواند اشكال گوناگوني اعم از متن ، تصاوير ، صدا ، فيلم و يا … داشته باشد كه امروزه خيلي در سراسر جهان طرفدار پيدا كرده است و در زندگي مردم نقش مهمي را ايفا مي كند.

شبكه اجتماعي يعني وب سايت و سرويس هايي كه به شما اين امكان را ميدهند با افراد ديگر ( دوستان ، آشنايان ، همكاران ) در ارتباط باشيد ، به عضويت گروه هاي مورد علاقه خورد در بياييد ، نوشته ها و پست هاي آنها را بخوانيد و نظرات و محتواي خود را نيز با دوستان خود به اشتراك بگذاريد . شبكه هاي اجتماعي Facebook Google plus , LinkedIn جزو پرطرفدارترين شبكه هاي اجتماعي هستند .

افراد ميتوانند با هزينه اي بسيار كم و در اغلب موارد بصورت رايگان از اين رسانه ها استفاده كنند و امروزه استفاده از شبكه هاي اجتماعي بازخورد و قدرت بسيار بالايي دارد به طوريكه امروزه همه اصناف ، اشخاص معروف و برند ها به طور جدي از شبكه هاي اجتماعي براي توسعه كار خود استفاده ميكنند . اين دست رسانه ها رقيبي جدي براي رسانه هاي سنتي مانند راديو ، تلويزيون و مطبوعات هستند .

همانطور كه پيشتر مطرح شد (در مبحث لينكها) گوگل بطور واضحي اعلام كرده است كه شبكه هاي اجتماعي تاثير مستقيمي در موتور جستجو آن ندارند. كارهايي كه شبكه هاي اجتماعي انجام مي دهند:

1) تاثير بر ترافيك referral

2) افزايش بازديد – قرار گرفتن مطلبي در شبكه اجتماعي سبب پربيننده شدن آن و درنتيجه ارجاع بيشتر به لينك مربوط به آن مي شود.

بنابراين شبكه هاي اجتماعي مي توانند پس از توليد محتوا بصورت غير مستقيم بر روي لينكها و سئو سايت تاثير گذار باشند، اما تاثير مستقيم آنها نظريه اي غلط مي باشد.

*** شبكه هاي اجتماعي تاثير مستقيمي بر رنكينگ گوگل ندارند (بلكه غير مستقيم تاثير گذارند)***

منبع: سئو چيست- نيوسئو

آيا نويسنده مطلب تعيين كننده رنك محتوا است

۱۷ بازديد

 

فرض اساسي اين است كه “رنك نويسنده” براي جداكردن توليد كننده محتوا از سايتي است كه ذخيره كننده محتوا است.بنابراين اگر نويسنده با رتبه اي بالا بر روي سايتي با رنك پايين مطلب بگذارد، آن مطلب بطور بالقوه توانايي بالا رفتن رنكش بر اساس رنك نويسنده را دارد.

واضح است كه گوگل به اين نكته توجه مي كند و اگر شما تا الان قدرت نويسندگي خود را بالا نبرده ايد و گوگل پلاس هاي خود را افزايش نداده ايد بايستي دست بكار شويد! پاراگراف پايين به شما توضيح مي دهد كه چگونه رنك نويسندگي خود را بالا ببريد.

گوگل روش استانداردي براي يك نويسنده در وب ارائه كرده است، نويسنده بايستي مطالب خود را با صفحه گوگل پلاسش ادغام كند. اين كار با كلمات كليدي مناسب ممكن است. نويسندگان براساس فاكتورهاي ارتباطي با مطلب توليد شده توسط آنها، رتبه بندي مي شوند. اين فاكتورها شامل: فعال بودن در شبكه هاي اجتماعي (توئيت، پلاس، اشتراك گذاري، لايك)؛ تاثيرگذاري و ارتباط آنها باعث حمايت شبكه هاي اجتماعي مي شود؛ كامنتهاي شبكه هاي اجتماعي؛ تاثير و ارتباط كامنتهاي آنها؛كيفيت لينك هاي ورودي مرتبط با مطلب ، توضيحات نوشته شده توسط نويسنده در عنوان، و توضيحات مرتبط با مطلب و رنكي كه نويسنده براي يك موضوع خاص دارد.

اما آيا واقعا رنك نويسنده يك فاكتور در رنكينگ سايت است؟

خب، اريك انگه (يكي از بزرگان سئو) جنين نظري دارد، با توجه به مقاله اي كه سال گذشته در اين زمينه نوشته است. اما بسياري از سئوكاران همچنان با اين نظريه موافق نيستند.

نظر شخصي بنده اين است كه جواب اين سوال تا حدودي مي تواند “بلي” باشد اما هر لحظه امكان دارد همانند يك بمب هسته اي اين روش، عقايد در مورد سرچ و سئو سايت را متحول كند.

بنابراين نمي توان كاملا آن را تاييد كرد اما همانند يك كاميون ده تن به سمت شما مي آيد و بهتر است كه آماده باشيد و البته ناگفته نماند ساختن يك صفحه شخصي در گوگل پلاس و پلاس گرفتن براي آن كار آنچنان سختي نيست و درواقع امتحان آن خالي از لطف نيست.

ياد بگيريد كه بايد هميشه براي مسائل كوچك وقت كم بگذاريد و براي مسائل بزرگ وقت زياد.اين يعني هيچ مسئله اي نيست كه بتوان آن را حذف كرد !

منبع: سئو چيست - نيوسئو

آيا زمان لود شدن صفحه يك فاكتور رنكينگ است

۱۵ بازديد

آيا گوگل از زمان لود شدن صفحه به عنوان يك فاكتور رنكينگ و سئو سايت استفاده مي كند؟

اين يكي ديگر از مواردي است كه گوگل بر آن صحه گذاشته است. برگرديم به سال 2010 زمانيكه گوگل اعلام كرد كه سرعت لود صفحات شايد 1 درصد تاثير داشته باشد اما شكي نيست كه بهينه كردن سرعت لود سايت براي سئو سايت و همچنين بازديدكنندگان سايت شما مفيد است.

در واقع نبايد هرگز فراموش كرد كه گوگل همواره اعلام ميكند براي كاربرانتان سايت را بهينه كنيد نه فقط براي گوگل.چراكه در بحث سرعت ابرسروهاي ربات گوگل مشكلي با سنگين ترين صفحات هم ندارند و خيلي سريع از آن ها گذر مي كنند اما با توجه به اينكه كاربران از صفحات سنگيني كه دير لود مي شوند خوششان نمي آيد بنابراين گوگل كاربرمحور ، هم خوشش نخواهد آمد.

مباحثي مثل استفاده صحيح و به جا از كتابخانه هاي jquery ، سرعت سرور سايت ، استفاده به جا و در حد نياز از پلاگين ها و … مواردي هستند كه بر روي سرعت لود صفحه تاثير مي گذارند.

***سرعت لود سايت يك فاكتور رنكينگ است ***

منبع: سئو چيست - نيوسئو

آيا صفحات غيرواقعي روي رنكينگ تاثير گذار است

۱۵ بازديد

آيا صفحات غيرواقعي روي رنكينگ تاثير گذار است

به راستي تاثير صفحات غير واقعي در سئو چيست؟

اعتقادي بين سئوكاران وجود دارد كه صفحات الكي سايت شما (صفحاتي كه كاربر سريعا از آن برميگردد و صفحه ديگري را بازديد مي كند) باعث بهبود رنك سرچ شما مي شود.

اولا ميزان هرزنويسي بصورت مستقيم در حساب آناليز سايت شما نمود پيدا مي كند كه هيچگاه نشان نمي دهد كه مطلب مورد نظر براي بازديدكننده سايت شما مفيد بوده است يا نه

براي مثال يك مقاله در سايت شما تمام موضوع مورد بحث را پوشش مي دهد و تمامي سوالات كاربران را پاسخ مي دهد. حالا اگر آنها از سايت شما بدون وارد شدن يا خريد از سايت و … خارج شوند (كاربر مهمان) و شما به نتايج دلخواهي كه در ذهن داريد نرسيد، علاوه بر اينكه براي شما خوب نيست، نشان دهنده اين است كه سايت شما تطابق خوبي با موضوع مطرح شده ندارد. لذا شما نياز به يك طراحي جديد داريد.

بنده مطمئنم كه ويكي پديا حجم بالايي از هرز نويسي دارد اما بنظر اين موضوع تاثيري در رنكينگ آن ندارد!

خبر خوب اين است كه گوگل اعلام كرده است صفحات هرز را به عنوان يك فاكتور رنكينگ سئو سايت آناليز نمي كند و بصورت كلي مطلب را به  عنوان محتواي صحيح قبول مي كند.

با اين وجود شك و ترديدها از بين نميرود اما من هم معتقدم صفحات هرز تاثير مستقيمي روي رنك ندارد.

به هر حال يكي از مواردي كه در رنكينگ گوگل و الكسا مد نظر قرار ميگيرد تعداد بازديد از صفحات يك سايت است.ولي اين را هم نبايد فراموش كنيم كه زمان ماندن كاربران در هر صفحه بسيار بسيار مهم تر از بازديدشان از آن صفحه است.

يك سوال : آيا به اين فكر كرده ايد كه گوگل را فريب دهيد ؟

اگر سعي كرديد و يا در ذهن برنامه هايي براي اين كار داريد بايد بگويم سوال را درست نخوانده ايد ! (در واقع بخشي از سوال كه نوشته شده گوگل را نخوانده ايد)

بزرگان برنامه نويسي جهان كه بسيار باهوش هم هستند هرگز نتوانسته اند گوگل را فريب دهند چه برسد به امثال من !

دليلش هم خيلي خيلي ساده است : گوگل تشكيل شده است از باهوش ترين بزرگان فناوري اطلاعات جهان !

منبع: نيوسئو

آيا مهم است كه هنگام ساختن لينكها متن متفاوتي داشته باشيم

۱۷ بازديد

آيا مهم است كه هنگام ساختن لينكها متن متفاوتي داشته باشيم

تاثير تنوع لينك در سئو چيست؟ چگونه مي توان لينك هاي متنوعي توليد كرد؟
جواب به دو سوال بالا بسيار مي تواند به ما كمك كند تا بتوانيم گام هاي مطمئن تر و بهتري را براي بهبود رتبه سايت و همچنين جريمه نشدن از سوي گوگل برداريم. اما قبل از شروع بحث بايد به اين نكته متذكر شوم كه در اين مقاله منظور از لينك ها Anchor Text ، همان لينك هاي داخلي صفحات است كه به سايت هاي ديگر و يا لينك هاي سايت خودمان مرتبط است.

روزهاي خوب (يا شايد هم بد ! )سئو را بخاطر بياوريد، كه همه شما بايد براساس كلمات كليدي يا عبارات كليدي كه بيشترين تطابق را با متن دارند، رنك خود را بهبود مي داديد.

خب بايد بگوييم كه آن روزها گذشته است! و خيلي چيزها از نظر گوگل تغيير كرده است.

از زمان ارائه الگوريتم پنگوئن گوگل در سال 2012 كه بيشتر جريمه بود تا بهبود بخشيدن، بهترين زمان براي توليد متن خوب هنگام ساختن لينك است، نه اينكه بصورت احمقانه كلمات كليدي بسازيد (چيزي كه در ايران بسيار رواج پيدا كرده است و هرچه هم من و سئو كاران ديگر فرياد مي كشيـــــــــــــــــــــــــم كه اين كار را انجام ندهيد كسي گوش نمي دهد !!!)

لطفا و خواهشا موارد زير را با دقت بخوانيد :

  1. تركيبي از موارد زير براي توضيح دادن يك متن (به عنوان مثال “ساعت هاي ارزان قيمت”)
  2. لينك هاي مارك دار (نام كمپاني سازنده/سايت و …) “فروشگاه ساعت”
  3. ساعت هاي كوچك و بزرگ و … “شما مي توانيد ساعتهاي ارزان قيمت يا غيرگران بخريد” (يعني از كلمات مترادف استفاده شود)
  4. كلمات يا عبارات كليدي دقيق و … “ساعت هاي ارزان قيمت”
  5. لينك هاي عمومي شامل “اينجا كليك كنيد”و “اين سايت” و …
  6. لينك هاي خيلي كلي مانند “www.watchs.com”

البته اگر سايت شما داراي سرمقاله است (هنگام توليد محتواي گسترده) آنگاه شما بطور طبيعي تنوع گسترده اي از Anchor text الگوريتم پنگوئن را داريد.

بهرحال مطمئنا مي توان گفت بسيار مهم است كه به متن كليدي خود تنوع ببخشيد، هنگامي كه درحال توليد لينك هستيد.

در ايران مد شده است كه بسياري از سايت ها در پايان مطلب خود شروع مي كنند به قرار دادن ده ها كلمه كليدي مرتبط و نا مرتبط كه در واقع نامرتبط ها ارزش مرتبط ها را هم از بين مي برد.

يا بعضي ها فكر مي كنند كه به هيچ عنوان نبايد به سايت هاي ديگر لينكي بدهند !!! كي گفته ؟!!!!!!!!!!!!

چرا فكر ميكنيد لينك دادن به سايت هاي بزرگ كه از نظر گوگل رنكينگ مطلوبي دارند مي تواند بد باشد حال انكه گوگل دوست دارد ببيند شما نويسنده به روز و متفاوتي هستيد كه از مقالات سايت هاي بزرگ اطلاع داريد ؟!! مطمئن باشيد اين كار بر بهبودي سئو سايت شما تاثير مي گذارد.

پس از كلمات كليدي با تعداد كم و 100% مرتبط با موضوع خود استفاده كنيد و در مطلب خود هم از لينك دادن به مراجع بزرگ نهراسيد.

***متن اصلي خود را تنوع ببخشيد تا از مجازات گوگل در امان باشيد***

منبع: نيوسئو

آيا تنوع لينك ها در رنكينگ موثر است

۱۷ بازديد

آيا تنوع لينك ها در رنكينگ موثر است

من اعتقاد دارم كه شما بايد تنوع زيادي در ايجاد لينك هاي خود داشته باشيد و در واقع لينك هايي با خاصيت هاي گوناگون بسازيد.

اين اعتقاد من علاوه بر اينكه يك اعتقاد شخصي نيست و بسياري از كارشناسان برتر سئو جهان به آن پايبند هستند ، محصول تجربه سال هاي اخير هم هست.

مثالهايي از انواع لينك هايي كه شما مي توانيد در شرايط مختلف و با خاصيتهاي گوناگون بسازيد :

  • لينك به متن (از درون پاراگراف هاي متن) كه در خيلي از مقالات از ان به anchor text تعبير كرده ام
  • لينك گرفتن از طريق پست مهمان (يعني قرار دادن لينك هايمان در پست هاي اختصاصي و انتشار آنها در سايت هاي ديگر)
  • لينك هاي انجمن (يعني عضويت در انجمن ها و قراردادن لينك سايتتان در پست هاي مرتبط و نامرتبط)
  • لينك هاي حاشيه صفحات (يعني سمت چپ و راست سايت شما)
  • لينك هاي پاورقي (در اصطلاح طراحي سايت فوتر ناميده مي شود)
  • لينك هايي از صفحات لينك (يعني از لينك دوني ها لينك بگيريد)
  • لينك هاي مطالعه بيشتر در پايين مقالات
  • لينك هاي ويكي پديا (ساخت اين لينك ها خيلي مشكل است و علاوه بر آن خيلي دير تاثير مي گذارد.اما از تاثيرش نميشود هرگز چشم پوشي كرد…)
  • لينك هاي شبكه هاي اجتماعي / لينك هاي وب 2.0
  • لينك هاي سايت هاي سوال و پاسخ (مثلا پاسخ هاي ياهو )
  • لينك هاي مطبوعاتي (منظور لينك هاي اطلاع رساني به هر نحوي حتي در سايت هاي خبري است. رپورتاژ آگهي بهترين روش براي گرفتن لينك است)
  • لينك هاي نظرات (ساخت لينك در بخش كامنت ها كه بسيار هم پراستفاده است)
  • آموزش سئو,آموزش سئو سايت,بك لينك رايگان

    13. تركيبي از لينك هاي FOLLOW و NOFOLLOW

    14. لينك هاي تركيبي از متن و عكس

    يعني به عنوان مثال اگر تمامي لينكهاي شما از بلاگ ها مي آيد، اين امر طبيعي نيست و امكان مجازات از سوي الگوريتم پنگوئن را دارد.و  البته مي توان به جرئت گفت قطعا جريمه مي شويد.

    اين موضوع بطور كلي پذيرفته شده است، با اينحال اگرچه تنوع لينك بطور قطع فاكتوري براي رنكينگ بشمار مي رود اما كيفيت از كميت مهمتر است!

    ساختن لينك از بخش هاي مختلف سايت شما كار بسيار بسيار ساده اي است پس هرگز در ساختن آن درنگ نكنيد و اگر از توان شما خارج است به فردي كه در زمينه ساخت سايت و سئو سايت توانايي دارد ، سايتتان را بسپاريد.

    من به شخصه پيشنهاد ميكنم همه كار سايت خود را خودتان انجام ندهيد و كار را هميشه بدهيد به كاردان ! چراكه با الگوريتم هاي جديد گوگل ساخت لينك اشتباه به شدت به سايت شما ضرر خواهد رساند.

    اكنون كه متوجه شديد تاثير بك لينك در سئو چيست و به اهميت آن پي برديد، خواهش مي كنم تمام سوالات خود در زمينه ساخت بك لينك را از بنده در همين سوال بپرسيد تا بتوانم به شما كمكي هرچند كوچك بكنم.

    ***لينك هاي متنوع براي رنكينگ جستجو مهم هستند***

    منبع: نيوسئو

    پيج رنك چيست – راه هاي افزايش پيج رنك گوگل

    ۱۶ بازديد

    پيج رنك چيست – راه هاي افزايش پيج رنك گوگل

    ابتدا بهتر است دقيقا بدانيد پيج رنك گوگل چيست؟

    شركت گوگل براي تعيين اهميت صفحات سايت هاي اينترنتي از پيج رنك استفاده ميكند كه يكي از فاكتورهاي اصلي سئو براي رتبه بندي نتايج ربات جستجوگر گوگل است.(يا بر اساس اين مقاله بهتر است بگوييم موثر در سئو سايت بود)  پيج رنك (Page Rank) توسط بنيانگذاران گوگل Larry Page و Sergey Brin در استنفورد مطرح شد. و در واقع اصطلاح پيج رنك (PageRank) نيز از اسم لري پيج گرفته شده است.

    پيج رنك عددي از 1 تا 10 هست كه براي سايت هاي گوناگون و بر پايه هيچ نكته خاصي! متفاوت است.

    حالا حتما دوست داريد بدانيد اين پيج رنك چگونه محاسبه مي شود؟

    تئوري مديران گوگل اين بود كه صفحاتي با لينك ورودي زياد صفحات مهمتر و با اهميتي هستند.(البته در گذشته) الگوريتم آنها لينك هاي ورودي را بعنوان يك راي مثبت به سايت شما در نظر ميگيرد. ميزان تاثير يك لينك واقعي ورودي بر پيج رنك شما به عوامل مختلفي مانند  پيج رنك صفحه لينك دهنده، تعداد صفحات لينك شده در آن و نوفالو نبودن آن لينك ها بستگي دارد.

    البته اين معيار تا حد زيادي قابل قبول است زيرا داشتن لينك خروجي زياد به اين معني است كه حساسيت زيادي بر معرفي منابع در سايت وجود نداشته است.

    حال بايد بدانيد اهميت اين پيج رنك چقدر است و تاثير آن در سئو چيست؟ 

    Page Rank  يكي از چندين و چند عامل موثر بر رتبه بندي نتايج گوگل است و در حال حاضر ديگر تاثير زيادي بر آن ندارد، از طرف ديگر اين فاكتور كه عددي بين ۱ تا ۱۰ است معيار مناسبي براي تعيين ميزان محبوبيت و اعتبار سايت شما از ديد بازديدكنندگان خواهد بود كه تاثير زيادي بر جذب تبليغات در سايت خواهد داشت.

    بنابراين بهتر است از اين به بعد بيشتر از اينكه فكر كنيم رنك گوگل در جذب ورودي گوگل موثر است ، فكر كنيم كه در جذب تبليغ دهنده موثر است.

    پس از مدتي افراد بخوبي راههاي افزايش پيج رنك را شناختند و با استفاده از تكنيك هايي مانند گوگل بمب و تبادل لينك، كارايي اين معيار را زير سوال بردند ولي در حال حاضر گوگل سايتهايي را كه در آنها تعداد زيادي لينك به صفحات غيرمرتبط وجود دارد را شناسايي و جريمه ميكند و با اينكار جلوي افزايش غيرواقعي پيج رنك را گرفته است. به همين دليل از تبادل لينك با سايتهاي غير مرتبط و ثبت سايت در دايركتوري هايي كه پيج رنك گوگل بالايي ندارند جدا خودداري كنيد زيرا موجب كاهش اعتبار سايت شما خواهد شد.

    من به شخصه پيشنهاد ميكنم بر اساس الگوريتمهاي جديد گوگل فقط و فقط از سايت هاي مرتبط لينك هاي يك طرفه بگيريد.(حال اگر رنك آن سايت بالا بود نيازي نيست تعداد زيادي لينك بگيريد اما اگر كم بود تعداد لينك ها بايد زيادتر باشند)

    حالا بهتون ياد ميدم چجوري pagerank سايت خودتون رو ببينيد :

    در طول هرسال گوگل چهار بار پيج رنك صفحات را با يك عدد بين ۱ تا ۱۰ مشخص ميكند (كه البته در سال 2013 فقط دو بار اين كار را كرد). اين معيار براي هر صفحه جداگانه تعريف ميشود و مربوط به كل سايت نيست. تنها تعداد كمي صفحه با پيج رنك ۱۰ وجود دارند. براي تعيين Page Rank سايت خود يا ديگران ميتوانيد از سايتي كه خود گوگل براي اين كار راه اندازي كرده است استفاده كنيد : www.prchecker.info

    بهترين راه براي افزايش پيج رنك، كسب لينك ورودي به سايت از صفحاتي با پيج رنك بالا است كه كاملا هم به سايت شما و محتواي توليد شده از سوي شما مرتبط باشد.

    كلمه توليد شده را جدي بگيريد !!!

    منبع: نيوسئو