آموزش ساخت بهترين آدرس براي صفحات سايت

سئو،بهينه سازي سايت و موتور جستجو

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

آموزش ساخت بهترين آدرس براي صفحات سايت

۱۲ بازديد

آموزش سئو,اشتراك گذاري صحيح,افزايش بازديد

 ابتدا بايد يادآوري كنم كه آدرس صفحات سايت هم بر سئو تاثير مي گذارد و هم بر روي جذب بازديدكننده بيشتر و در كل بر بهينه سازي سايت تاثير زيادي دارد و سبب افزايش بازديد سايت شما مي شود.

بر روي سئو سايت تاثير مي گذارد چون گوگل دوست دارد لينك هاي بهينه شده اي همچون رپورتاژ خبري را ببند و ايندكس كند كه الگوريتم ان را قبلا اعلام كرده و بر روي كاربران تاثير مي گذارد چراكه وقتي يك آدرسي را كه كوتاه و حفظ كردني باشد خيلي راحت مي تواند به خاطر بسپارد و بارها از ان استفاده كند و حتي خيلي راحت به ديگران پيشنهاد دهد.

پيشنهاد ميكنم موارد زير را كه بسيار كامل در مبحث آدرس دهي صفحات سايت ، تهيه شده است مطالعه بفرماييد :

  1. مطلب خود را توصيف كنيد

آدرسي واضح، آدرسي عالي است. اگر كاربري به نوار آدرس (يا لينك پيست شده) نگاه كند و بتواند قبل از مطالعه مطلب حدس دقيقي در مورد محتواي صفحه بزند، نشان مي دهد كه شما به خوبي كار خود را در زمينه آدرس دهي انجام داده ايد. اين آدرس ها مطمئنا اشتراك گذاري، ايميل، نظر، كپي و يا حتي پيشنهاد از طريق موتورهاي جستجو را در پي دارند.

  1. آدرس دهي كوتاه

هميشه به ياد داشته باشيد كه اختصار يك موهبت است. آدرس هاي كوتاه تر براي كپي-پيست، خواندن پاي تلفن، نوشتن در كارت تجاري يا استفاده در ديگر جاهايي كه كاربرد دارد، آسان تر هستند.

  1. آدرس ثابت بسيار مهم است.

اين امر وحي منزل نيست ولي با اطمينان مي توانم به شما بگويم كه بعضي از موتورهاي جستجو فقط به دنبال لينك هاي ثابت هستند نه لينك هاي متغير. هيچ بشري آدرسي با كاراكترهاي زيادي شامل “؟”، “&”، و “=” را دوست ندارد.

  1. توصيفي بهتر از عددي است.

اگر به اين فكر مي كنيد كه از 114/cat223/ استفاده كنيد بهتر است كه از /brand/adidas/ استفاده كنيد. حتي اگر توصيف كلمه اي براي كاربر تازه كار آشنا نيست بازهم استفاده از كلمه بهتر است. اگر هيچ چيز ديگري نباشد كاربرانتان از شما به دليل آنكه راه شناسايي مشكلات توسعه را آسان كرده ايد، تشكر خواهند كرد.

  1. كلمات كليدي در سئو آدرس صفحات آسيب نمي بينند.

اگر مي دانيد كه عبارات كليدي محبوبي در وبسايت خود براي افزايش ترافيك داريد ، مطمئنا به دنبال نتيجه گيري خوبي هم هستيد. كلمات كليدي قطعا يكي از پارامترهاي استراتژيك بشمار مي رود بنابراين ليستي از بازار تهيه كنيد و در صفحات مرتبط قرار دهيد. براي صفحات توليدي متغير CMS، گزينه شامل كلمات كليدي را در آدرس ايجاد كنيد.

  1. ساب دامنه ها راه حل نيستند.

همانطور كه در كتاب آموزش سئو مطرح شد اولا، هيچگاه از چندين زير دامنه استفاده نكنيد (مانند siteexplorer.download.newseo.ir). اين روش پيچيده و غير لازم است. دوما، فرض كنيد كه زير دامنه ها پتانسيل ايفاي نقش جدا از دامنه اصلي را در ارزش گذاري لينك دارند. در بيشتر موارد فقط تعداد كمي از زير دامنه ها استفاده مي شوند، ايرادي ندارد، اما من شانسي برايش قائل نيستم. بنظر من مزاياي بدست آمده از مديريت اعتبار (با سرازير شدن SERPs توسط زيردامنه هايتان) نسبت به احتمال از دست رفتن لينك/اعتماد كم است. همچنين فكر مي كنم كه زيردامنه هاي قدرت گرفته از SERPها چيزي نيستند كه موتورهاي جستجو آنها را براي كاربرانشان مفيد درنظر بگيرند و ممكن است كه آنها را حذف كنند. البته اين مورد هم يكي از نظرات شخصي بنده است كه با گذشت زمان به دست آورده ام و قطعي نيست اما خوب براي من كه جواب داده !

  1. پوشه هاي كمتر

يك آدرس بايد عاري از پوشه هاي غير ضروري باشد (يا كلمه يا كاراكتر براي آن موضوع)، به همين دليل است كه شلوار يك مرد بايد بدون چين اضافه باشد. پارچه هاي اضافي بدون فايده است و احتمال بالقوه تاثيرگذاري را از بين مي برد.

  1. خط فاصله بهترين جداكننده

زماني كه لينكي با كلمات متعدد و در قالب يك عبارت توليد مي شود، خط فاصله بهترين جدا كننده عبارات است (مانند brand/link-and-seo/) كه با (_)، (+) و يا هيچي دنبال مي شود.

  1. استفاده از روال مشخص

اگر سايت شما از فرمت ساده اي استفاده مي كند، سعي نكنيد بخشي را منحصربفرد طراحي كنيد. در ابتداي آدرس دهي راهنماي مرحله به مرحله براي آدرسهايتان قرار دهيد تا كاربران درك درستي از محتواي قرار گرفته در هر پوشه و صفحه‌ داشته باشند. اين امر در مقياس جهاني براي سايت هايي كه پلت فرم ها ، برندها و .. را به اشتراك مي گذارند، بكار مي رود. بنابراين در چنين شرايطي كه اين روش هاي مرحله به مرحله وجود دارد انجام دادن كارهاي من درآوردي احمقانه است.

      10.حساس نباشيد ولي دقت كنيد

با اينكه آدرس ها مي توانند هم كاراكترهاي بزرگ و هم كاراكترهاي كوچك را قبول كنند اما هرگز اجازه ندهيد كاراكترهاي بزرگ در آدرس قرار گيرند. اگر تاكنون از آنها استفاده كرده ايد، همه آنها را از طريق 301 به حالت كاراكتر كوچكشان تغيير دهيد تا از شلختگي جلوگيري كنيد. اگر شما انواع ترافيك ورودي را داشته باشيد، ممكن است حتي قانون 301 را درنظر بگيريد تا هر بزرگي نادرستي را تصحيح نمايد.

راستي ، حتما مي دانيد كه گوگل كاركترهاي بزرگ را شناسايي نمي كند و حالت كوچك همان كاركتر را ثبت مي نمايد!

       11.داده هاي اضافي وارد نكنيد

شكي وجود ندارد كه آدرس هاي مشابه با كاراكترهاي اضافي باعث توليد محتواي يكسان مي شود. لذا كاربران در وب به اين نكته پي مي برند، موتورهاي جستجو و كاربران آنها گيج مي شوند (با مطالب تكراري) و در نتيجه از سايت شاكي مي شوند.

به مثال هاي زير كه از سايت يكي از همكاران آمريكائي ام ترجمه كرده ام دقت بفرماييد :

در زير تعدادي از كساني كه از موارد بالا پيروي نكرده اند آمده است:

  • http://www.target.com/gp/detail.html/602-9912342-3046240_encoding=UTF8&frombrowse=1&asin=B000FN0KWA

 

target (كه توسط آمازون پشتيباني مي شود) محتوايشان را توصيف نمي كنند يا از كلمات كليدي استفاده نمي كنند يا خيلي محدود استفاده مي كنند.

  • http://etsy.com/view_item.php?listing_id=477443&pic_id=2

با اينكه يكي از سايت هاي مورد علاقه من است اما آدرس هاي Etsy براي توضيح اطلاعات توليد نشده اند و همچنين استفاده متعدد از پارامترها و فاصله بين خطوط بد است.

  • http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=98115&ie=UTF8&z=12&om=1&iwloc=A

گوگل بايد شرمنده شود؛ نقشه آنها تقريبا غيرقابل استفاده است به سبب استفاده از آدرس هاي بلند و ناكارآمد (با اينكه مي دانند كه بسياري از مردم آن آدرس‌ها را در ايميل‌ها كپي مي كنند).

موارد زير كارشان را بهتر انجام داده اند اما همچنان مي توانند بهتر شوند:

  • http://men.style.com/news/gadgets/092006

تقريبا خوب است و نشان مي دهد كه زيردامنه هاي استفاده شده براي برند طراحي شده اند. خيلي بد است كه داده هاي بسياري را قرار داده اند اما خب حداقل كلمات كليدي اضافه را بريده اند و در انتها بصورت تشريحي اورده اند.

  • http://www.nasa.gov/home/index.html?skipIntro=1

ناسا پارامترهاي متغير زيادي در صفحاتش دارد و /home/index.html را بدون دليل منطقي اضافه كرده است.

  • http://www.newyorkmetro.com/fashion/fashionshows/2007/spring/ main/newyork/womenrunway/marcjacobs/

آنها تلاش كرده اند كه بخوبي تشريح كنند كه كار خوبي است ، اما كلمات را جدا نكرده اند و 7 پوشه تو در تو قرار داده اند.

آخرين مثال ها تقريبا همه پارامترها را رعايت كرده اند

  • http://www.discoverohio.com/visitors/map.asp

فوق العاده است؛ كوتاه، توصيفي، ثابت و واضح.

  • http://web.mit.edu/is/usability/usability-guidelines.html

بجز زيردامنه، همه چيز تقريبا عالي است.

  • http://www.whitehouse.gov/history/presidents/jk35.html

من از كاخ سفيد تشكر مي كنم چون از عبارت “john-kennedy” در عنوان صفحه استفاده نكرده است چون كه شماره او آمده است (35 امين رييس جمهور آمريكا).

آدرس بنظر مي رسد كه يكي از آسانترين مراحل سئو باشند اما من به شخصه اين مشكل را با تك تك مشتريانم دارم. اميدوارم اين مطلب بتواند تا حدودي به شما كمك كند تا در ابتداي راه همه جوانب را درنظر بگيريد تا در وسط راه دچار مشكل نشويد.

يادمان نرود پرسيدن عيب نيست ، ندانستن عيب است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.