تمام ويژگي هاي يك عنوان خوب

سئو،بهينه سازي سايت و موتور جستجو

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

تمام ويژگي هاي يك عنوان خوب

۱۱ بازديد

تمام ويژگي هاي يك عنوان خوب

تگ عنوان چيست؟

اولين نكته اي كه مي خواهم به آن بپردازم معناشناسي است. تگ عنوان يك متا تگ نيست (اگرچه اغلب به اشتباه يكي در نظر گرفته مي شوند) و به اين دليل است كه من يك مبحث جداگانه به آن اختصاص داده ام. تگ عنوان به صورت ضريبي جداگانه درنظر گرفته مي شود كه در بالاي متن وب قرار مي گيرد و موضوع متن را مشخص مي كند. توضيحات كامل را مي توانيد در W3 ببينيد.

چگونه تگ عنوان روي سئو تاثيرگذار است؟

حتما مي دانيد كه منظور از تگ عنوان همان است !</p> <p style="border: 0px none; font-size: 14px; margin-top: 0px; margin-bottom: 8px; outline: 0px none; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: #666666; font-family: iransans; text-align: justify;">خب، در ابتدا دوباره بايد يادآور شوم كه تگ عنوان راهنمايي براي ايندكس كردن گوگل است كه نشان مي دهد محتواي صفحه در چه موردي است. بنابراين در ابتدايي ترين حالت اگر كسي جستجو كند “تمام ويژگي هاي يك عنوان خوب” صفحه ما به احتمال زياد در نتايج جستجوي براي اين عبارت خواهد آمد (با توجه به عنوان مطلب ما) اگرچه جايگاه آن در نتايج بستگي به عوامل گوناگوني دارد (در آينده بطور مفصل خواهم گفت).</p> <p style="border: 0px none; font-size: 14px; margin-top: 0px; margin-bottom: 8px; outline: 0px none; padding: 0px; vertical-align: baseline; font-family: iransans; text-align: justify;"><span style="color: #666666;">يك عبارت خاص باعث ايجاد نتايج بسياري خواهد شد اما اجازه دهيد بگويم كه تگ عنوان و عبارت مورد جستجو خاص تر هستند. “لباس كش باف پشمي سبز و نارنجي رنگ” يك صفحه وب با اين عبارت در عنوان به احتمال قريب به يقين در جستجو شماره يك خواهد بود بدون نياز به انجام ديگر اصول </span><a rel="nofollow" href="http://www.newseo.ir/"><span style="color: #0000ff;"><strong>سئو سايت</strong></span></a><span style="color: #666666;"> نيست.(واقعا دليل اين اتفاق مشخص است.نيست؟!!!)</span></p> <p style="border: 0px none; font-size: 14px; margin-top: 0px; margin-bottom: 8px; outline: 0px none; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: #666666; font-family: iransans; text-align: justify;"><strong>بنابراين آيا اين مسئله به اين معناست كه شما بايد تعداد زيادي عبارت كليدي كه مي خواهيد براي آنها نشان داده شويد را در تگ عنوان خود قرار دهيد؟</strong></p> <p style="border: 0px none; font-size: 14px; margin-top: 0px; margin-bottom: 8px; outline: 0px none; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: #666666; font-family: iransans; text-align: justify;"><strong>خير اينگونه نيست</strong>. البته اينكار به همين منظور استفاده مي شود (برگرديم به 1998 زماني كه دايناسورها در اينترنت پرسه مي زدند) اما امروزه اين كار باعث اعمال مجازات از سوي پنگوئن گوگل خواهد شد.</p> <p style="border: 0px none; font-size: 14px; margin-top: 0px; margin-bottom: 8px; outline: 0px none; padding: 0px; vertical-align: baseline; font-family: iransans; text-align: justify;"><span style="color: #666666;">اين روزها بهترين راه براي بهينه سازي يك تگ عنوان، به نظر من (و تعدادي ديگر از متخصصين </span><a rel="nofollow" href="http://www.newseo.ir/"><span style="color: #0000ff;"><strong>سئو</strong></span></a><span style="color: #666666;">)، عدم بهينه كردن آن است. آن را مختصر و مفيد نگه داريد، نام پست يا محصول و در ادامه يك جداكننده و پس از آن نام برند شما. براي جداكننده شما مي توانيد از كاراكترهاي مختلفي استفاده نماييد مانند:</span></p> <p style="border: 0px none; font-size: 14px; margin-top: 0px; margin-bottom: 8px; outline: 0px none; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: #666666; font-family: iransans; text-align: justify;">: نام برند (colon)</p> <p style="border: 0px none; font-size: 14px; margin-top: 0px; margin-bottom: 8px; outline: 0px none; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: #666666; font-family: iransans; text-align: justify;">| نام برند (pipe)</p> <p style="border: 0px none; font-size: 14px; margin-top: 0px; margin-bottom: 8px; outline: 0px none; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: #666666; font-family: iransans; text-align: justify;">– نام برند (dash)</p> <p style="border: 0px none; font-size: 14px; margin-top: 0px; margin-bottom: 8px; outline: 0px none; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: #666666; font-family: iransans; text-align: justify;">:: نام برند (double colon)</p> <p style="border: 0px none; font-size: 14px; margin-top: 0px; margin-bottom: 8px; outline: 0px none; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: #666666; font-family: iransans; text-align: justify;">هركدام كه از نظر شما بهتر به نظر مي رسد. شخصا يكي از طرفداران كاركتر :: هستم.</p> <p style="border: 0px none; font-size: 14px; margin-top: 0px; margin-bottom: 8px; outline: 0px none; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: #666666; font-family: iransans; text-align: justify;">اين روزها اطمينان و اعتبار يكي از فاكتورهاي كليدي رنكينگ گوگل براي سايت ها بشمار مي رود. براي محصولي ممكن است به اين صورت بنظر برسد:</p> <p style="border: 0px none; font-size: 14px; margin-top: 0px; margin-bottom: 8px; outline: 0px none; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: #666666; font-family: iransans; text-align: justify;"><title>نام محصول شما :: دسته محصول :: برند شما

اما توصيه من اين است كه تا جاييكه مي توانيد آنرا مختصر و مفيد نگه داريد.

يكي از چيزهايي كه بايد مراقبش باشيد اين است كه خيلي از بلاگ هاي رايگان و سيستم عامل هاي مديريت محتوا مانند وردپرس، بصورت پيشفرض تگ عنوان را مي چرخوانند و عنوان برند شما را در ابتدا و در ادامه نام صفحه يا محصول را مي آورند. مطمئن شويد كه اين روند را تغيير مي دهيد چرا كه هميشه بايد نام و در ادامه نام برند بيايد، البته با يك استثناء … صفحه اول. (در سايت نيو سئو اين مطلب را به وضوح مي بينيد :

در صفحه اصلي :

<title>نيو سئو | جديدترين مقالات آموزش سئو و بهينه سازي وب سايتtitle>

بهينه سازي عنوان صفحه اول

تگ عنوان صفحه اول شما، تنها تگي است كه بايد براي آن وقت بگذاريد، اما مجدد تكرار مي كنم با روش هاي قانوني. دو كار است كه مي توانيد انجام دهيد:

  1. استفاده از بند يا عبارتي كه برند سايت شما را مشخص مي كند. عنوان صفحه اول چنين سايتي اين گونه است:

نيو سئو | اينترنت را آسان بدانيد

  1. از يك يا دو عبارت كليدي مرتبط كه بنظر خودتان سايت بايد براي آنها داراي رنك شود، استفاده كنيد. اين عبارات بايستي همواره بعد از نام برند شما بيايند:
<title>نيو سئو | جديدترين مقالات آموزش سئو و بهينه سازي وب سايتtitle>

من از روش دوم براي اين سايت استفاده كرده ام اما انتخاب روش به عهده خود شماست؛ فقط در انتخاب كلمات كليدي دقت كنيد.

تگ عنوان شما نبايد بيش از 70 كاراكتر باشد، هر كاراكتري بيش از اين در نتايج جستجو كوتاه خواهد شد.(مثلا عنوان سايت نيو سئو 56 كاركتر  است)

نكته ديگري كه در مورد تگ عنوان مي خواهم بگويم اين است كه آن چيزي است كه كاربران در نتايج جستجو مي بينند (خط آبي كه در گوگل به صفحه شما لينك مي دهد). همانطور كه در بالا آمد تگ عنوان را ساده نگه داريد (نام محصول يا مقاله + برند) در نتيجه به خوبي در نتايج جستجو ظاهر مي شود.

استفاده از برندتان در عنوان به اين معناست كه كاربران هنگام جستجو در وب شروع به بررسي نتيجه جستجو در سايت شما مي كنند كه اين امر نه تنها باعث معرفي برند شما به گوگل بلكه باعث آشنايي و اعتماد كاربران به آن نيز مي گردد.

البته ناگفته نماند از ماه ها پيش گوگل خودش برند را از صفحه اصلي با الگوريتمي خاص شناسايي كرده و در پايان عناوين صفحات داخلي ثبت مي نمايد (به همين دليل است كه در اين سايت در صفحات داخلي برند را در عنوان نمي بينيد)

توضيحي مختصر:

  1. تگ عنوان يكي از بخش هاي كليدي عنوان صفحات است.
  2. از تگ عنوان براي دادن لينك در نتايج جستجو استفاده مي شود.
  3. براي محصولات يا مطالب صفحات از فرمت زير استفاده كنيد:
<title>تمام ويژگي هاي يك عنوان خوب | نيو سئوtitle>
  1. براي صفحه اول از فرمت زير استفاده كنيد:
<title>نيو سئو | جديدترين مقالات آموزش سئو و بهينه سازي وب سايتtitle>
  1. از بيشتر از 70 كاراكتر براي تگ عنوان استفاده نكنيد.
  2. كلمات كليدي درستي بكار ببريد تا جريمه نشويد!

خب به اين صورت مي توانيد تگ عنوان خود را براي موتورهاي جستجو بهينه كنيد. اگر نياز به راهنمايي بيشتر يا هرگونه پرسشي داريد مي توانيد از طريق قسمت نظرات يا از طريق ايميل با بنده در ارتباط باشيد.

نكته: هر زمان كه از نام برند استفاده كردم منظورم نام سايت شما بود.

منبع: نيوسئو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.