افزايش ترافيك بدون توجه به كلمات كليدي

سئو،بهينه سازي سايت و موتور جستجو

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

افزايش ترافيك بدون توجه به كلمات كليدي

۱۰ بازديد

افزايش ترافيك بدون توجه به كلمات كليدي

امروز من به اين موضوع اشاره مي كنم كه چرا شما بايد هدف قرار دادن كلمات كليدي را، فراموش كنيد و بر روي سئوي نوين و محتواي با كيفيت تمركز كنيد.

هر زمان كه مشتري جديدي براي سئو به من مراجعه مي كند معمولا با اين سوال مواجه مي شوم:

آيا شما مي توانيد سايت من را شماره يك گوگل كنيد؟ (براي عبارت بخصوصي)

در واقع اين خواسته دليل فروش خدمات شركت هاي فعال در زمينه سئو سايت است. وبسايت آنها اين قول را مي دهد:

ما شما را به 5 نتيجه اوليه گوگل براي 3 عبارت انتخابي از سوي شما مي رسانيم.

بنظر عالي مي رسد!

خب بله من هم موافقم كه اين وعده براي روحيه دادن خيلي خوب است اما رنكينگي كه براي عبارتي خاص مدنظر شماست معمولا همه چيزي كه مدنظر شماست نيست. به اين دليل ترافيك حقيقي در long tail است. اگر كتاب آموزش سئو را مطالعه كنيد، خواهيد فهميد كه بسياري از وعده هايي كه سئو كاران به شما مي دهند شايد هيجان انگيز باشد اما كل ماجرا نيست.

مثالي شخصي

هنگاميكه روي تجارت الكترونيكي شركتي كار مي كردم كه در زمينه فروش محصولات مو فعاليت مي كرد، روي عبارت “محصولات مو” كار كردم. هنگاميكه گوگل را چك كردم 155 ميليون نتيجه براي اين عبارت يافت شد (23.7 ميليون براي عبارت كاملا منطبق).

تا چندسال قبل اين مقدار نتيجه خوب بود اما تا جايي كه بياد دارم حدود 100 ميليون نتيجه نيز بعد از آن بود. تحقيقات من بمن مي گفت كه اين عبارت مطمئنا مي تواند ترافيك خوبي هم به همراه داشته باشد.

خب بعد از نزديك به يك سال كار زياد، من توانستم سايت مدنظر را به رتبه 1 گوگل برسانم… !؟

خب آيا اين موضوع ترافيك بالايي براي من به ارمغان آورد؟

بذاريد به گذشته برگرديم و شرايط چك كنيم…

 افزايش بازديد سايتم,افزايش ترافيك,افزايش ترافيك سايت

نتايج بالا براي نوامبر 2009 است . بنابراين در آن ماه شماره يك بودن براي عبارت مدنظر حدود 203 بازديدكننده بهمراه داشت و فقط چهاردهمين رتبه را در عبارات كليدي محبوب را دارا بود.

در اينجا ترافيك كل ماه آمده است

 افزايش ترافيك سايت رايگان,افزايش ترافيك وب سايت,افزايش ترافيك وبلاگ

بنابراين ما 32949 بازديد كننده طبيعي را در ماه نوامبر داشتيم و فقط 203 تاي آن از عبارت “محصولات مو” آمده است چيزي در حدود 0.61% !

براي يك مثال خارجي هم مي توان به اين مثال از برت ديكسون شاراه كرد كه گفته است : فقط 0.24% از ترافيك جستجو سايت Vodafone.co.uk از طريق عبارت “mobile phone” آمده است با اينكه رنك آنها براي عبارت مدنظر 5 است.

با اين حساب ترافيك طبيعي سايت از كجا مي آيد؟

خب ابتدا بگذاريد بررسي كنيم كه چرا عبارت ، ترافيك مدنظر را به همراه خودش نمي آورد؟

مشتري دنبال چه چيزي مي گردد؟

خب من دنبال تعدادي از محصولات مو هستم …

مثلا شامپو يا نرم كننده.

ايا بايد به گوگل بروم و عبارت “محصولات مو” را جستجو كنم؟ آيا شما اينكار را مي كنيد؟

شايد منم همانند 203 نفر ديگري كه در بالا امد اين كار را انجام بدهم اما بنظر مي رسد كه من دنبال چيز مخصوص به خود هستم مانند:

“شامپو و نرم كننده براي موهاي چرب”

يا مثلا

“از كجا مي توانم شامپو و نرم كننده براي موهاي چرب تهيه كنم؟”

يا ممكن است محصول خاصي مدنظرم باشد …

“شامپو صدر (تحم مرغي) براي موهاي چرب”

يا مثلا دنبال محصول در نزديكي خودم مي گردم …

“از كجا مي توانم شامپويي با كيفيت را در مشهد تهيه كنم؟”

پس به اين دليل است كه ترافيك حقيقي در Long tail است.

خوشبختانه زمانيكه من كار سئو اين سايت را برعهده گرفتم به اين نتيجه رسيدم كه ترافيك حقيقي از نتايج long tail مي آيد.

به گزارش دوره اي نگاه كنيد آن 32949 بازديدكننده از 12881 تركيب مختلف از كلمات كليدي آمده اند.

و دليل اين امر بدليل ترافيك long tail است …

اگر من براي “شامپو براي موهاي چرب، اما با ريشه خشك ” مي گشتم و صفحه اي كه در نتايج جستجو دنبال مي كردم، من را به هدفم مي رساند آنوقت فرصت خريد بوجود مي آمد. خب مطمئنا شانس بيشتري براي خريد كردن من وجود دارد نسبت به وقتي كه يك عبارت عمومي راجستجو مي كردم.

بنابراين عبارت هاي long tail ترافيك و تبديل خوبي ايجاد مي كنند، حال پرسش اين است كه چگونه مي توانيد long tail referrals خودتان را افزايش دهيد؟

افزايش كيفيت مطالب

رابطه ساده اي برقرار است، زماني كه همه موارد شامل لينك هاي مرتبط و شبكه هاي اجتماعي و … را برابر شد آنگاه مطالب با كيفيت بالاتر باعث بيشتر شدن شانس شما در بالا رفتن long tail مي شود.

اينجا جايي است كه كلمات كليدي ، تاثيرگذاري بسيار كمي دارند. زمانيكه شما در مورد موضوعي/محصولي مي نويسيد ممكن است بخواهيد كه از ابزارهاي جستجو كلمات كليدي محبوب استفاده نماييد تا مطمئن شويد كه عبارات دقيقي را كه كاربران به دنبال آن هستند را در محتواي صفحه خود قرار داده ايد.

نكته: محتوا مي تواند پستي از بلاگ، صفحه ثابت، توضيح محصول و … باشد.

با اين حال من يكي از مدافعان بزرگ نوشتن طبيعي هستم چرا كه شما با نوشتن مطلب با كيفيت و منحصربفرد خود در واقع تركيب هاي زيادي استفاده كرده ايد بدون آنكه به آن فكر كنيد. به اعتقاد من كاربران در هر رده اي با روش هاي عجيب و غريبي به جستجو مي پردازند.

به اين دليل است كه مت كاتس (مديريت اسپم گوگل) تاكيد دارد كه بايستي روي محتواي مدنظر كاربران خودتان تمركز كنيد. با انجام اينكار شما به ترافيك خوبي دست خواهيد يافت.

آيا واقعا من نمي خواهم براي سايتم به رتبه خوبي در سئو برسم؟

خب من تاحدودي هيجان زده شده ام. البته بسيار خوب است كه به رتبه خوبي در سئو برسم و مطمئنا ترافيك خوبي بدست مي آورم اما آيا بايد نگران اين موضوع باشم؟

حتي يك ذره!

و به اين دليل است كه هر زمان يكي از مشتريان به من مي گويد كه مي خواهند براي عبارت خاصي رنك پيدا كنند، به آنها مي گويم كه قولي در اين زمينه نمي دهم اما قولي كه مي دهم اين است كه ترافيك سايت شما را افزايش خواهم داد (و باعث بيشتر شدن آن خواهم شد)، مطمئن باشيد كه ترافيك بالا هدف بزرگي براي نيازهاي مشتريان آنها است و البته باعث افزايش فروش آنها مي گردد. آيا چنين وعده اي بهتر نيست؟

و راستش را بخواهيد هرزمان كه ما كارها را به روشي صحيح انجام مي دهيم، رنكينگ براي عبارتي خاص به هر نحوي بالا مي رود!

نظر شما چيست؟

آيا با اين مقاله موافق هستيد؟ آيا تصميم گرفته ايد كه تلاش خود را روي مطالب با كيفيت و long tail SEO بگذاريد؟ لطفا نظرات خود را در زير همين پست بگذاريد.

راستي! پاورقي :

معني long tail چيست : به نظر من ، خيلي كلي يعني چيزي كه ديگران به آن توجه مي كنند (مثل دم بلند شده گربه ها)

منبع: نيوسئو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.