آموزش ساخت بهترين نوع لينك

سئو،بهينه سازي سايت و موتور جستجو

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

آموزش ساخت بهترين نوع لينك

۱۴ بازديد

anchor text چيست,آموزش سئو,استفاده از anchor text

 

همانطور كه در كتاب آموزش سئو سايت آمده است بخش قابل توجهي از بهينه سازي و سئو سايت توسط الگوريتم پنگوئن براي مقابله با بهينه سازي از طريق سايت هاي لينك دهنده (بك لينك دهنده) است. سئوكاران ساوي (يك گروه معروف در بحث تحليل سئو در جهان) درباره ي مفهوم anchor text سالها نگران بوده اند و آپديت پنگوئن فقط تاكيد كرد كه anchor text طبيعي در حال حاضر براي بهينه سازي سايت مهم است.

در رپورتاژ آگهي چه چيزي يك anchor text مناسب توليد مي كند؟

در واقع به نظر من استفاده از 60% لينك هاي غير هدفمند و 40% كاملا هدفمند مي تواند تركيبي خوب براي رسيدن به هدف باشد.

من معتقدم كه اين موضوع مسئله اي مهم است كه مي خواهم در آينده روي آن مطالعه بيشتري داشته باشم.

در اين مطلب من نتايج مطالعه اي مختصر روي 9 وبسايت را قرار داده ام. هر وبسايتي كه براي اين آناليز انتخاب شده است، سايتي معتبر است و رنك خوبي براي كلمات كليدي مهم دارد و البته ناگفته نماند اين سايت ها را از همكاران خودم در سئو كشور انگلستان به عنوان پيشنهاد دريافت كرده ام.
 

نكاتي در مورد آناليز:

  • داده هاي متون از سايت هاي سورس باز آورده شده است.

  • متن هاي كه به دامنه اصلي اشاره مي كنند، براي محاسبات و بررسي بنده استفاده شده اند (همچنين من به رنك صفحات انتخابي دقت كردم كه اختلاف چنداني نداشته باشند).

  • تعدادي از لينك هاي دامنه هاي اصلي براي بررسي بنده استفاده شد.

  • به سبب روشي كه براي فيلتر كردن نتايج استفاده كردم، دامنه و آدرس متن كليشه اي بصورت فشرده به عنوان متن هاي برند دار دسته بندي شدند.

  • در واقع من نام محصولات، دسته محصولات و غيره را همانند عبارت هاي برند دار به حساب نياورده ام. اگر آنها نيز بررسي مي شدند درصد متن هاي كم ارزش برند دار افزايش مي يافت.

  • هدفهاي اصلي: برآورد ميزان استفاده از متن هاي كم ارزش برند دار، بدست آوردن كلمات كليدي‌ كه سايت در آن ها رنك پيدا كرده است و آناليز اينكه چقدر كلمه كليدي براي يك متن توليد شده استفاده شده است.

نتيجه گيري نهايي

  1. اكثريت لينك هاي آناليز شده (حدود 55 تا 75 درصد) شامل برند/نام وبسايت در متن داراي anchor text هستند.

  2. بيشتر anchor text ها طبيعي رايج، تنوعي از نام برند و آدرس وبسايت است.

  3. anchor text هاي دقيق (منظور عباراتي است كه دقيقا به محتواي صفحه لينك شده اشاره داشته باشند) به ندرت يافت مي شوند (ظاهرا هميشه نيازي به آنها براي رنكينگ نيست، حتي براي كلمات كليدي پركاربرد).

  4. عبارت هاي منطبق با anchor text ها همچنان غيررايج هستند (يعني اينگونه نبود كه عبارات لينك شده در متون يا پاراگراف هايي قرار داشته باشند كه دقيقا به آن عبارت اشاره دارند)

 

مشخصات anchor text هاي طبيعي چيست؟

با استفاده از داده هاي مطالعات، بررسي ها و تحليل هاي سايت هاي مذكور پيشنهاد ميكنم كه :

مشخصات لينك طبيعي در درجه اول بشدت به anchor text هاي برنددار (بعضي از آنها امكان دارد شامل كلمات كليدي نيز باشد)، و در درجه دوم به بخشي از كلمات كليدي منطبق با anchor text ها (مانند اينجا كليك كنيد، وبسايت و …) و به مقدار خيلي كمي به anchor text هاي كاملا منطبق در آن وابسته است.

اگر پاراگراف بالا را متوجه نشده ايد دوباره و حتي ده باره بخوانيد و اگر سوالي داشتيد حتما و حتما ازم بپرسيد.

با توجه به داده هاي مطالعات من و مطالعات دوستم ، من معتقدم كه پيروي از نكات تحليلي و اجرا شده ارزش زيادي دارد :

  1. 60% برند، برند+كلمه كليدي، و anchor text هاي غير هدفمند

  2. 30% بخش محتوايي، عبارت و جمله منطبق با anchor text هاي كليدي

  3. 10% anchor text هاي كاملا منطبق

من بسيار علاقه مندم كه نظرات سئوكاراني كه آناليز خودشان را انجام داده اند و نتايجي غير از اين بدست آورده اند را بشنوم. نتايج شما بر پايه بهينه سازي anchor text  ها چيست؟

منبع : نيوسئو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.