ويژگي سايت هاي رتبه اول گوگل

سئو،بهينه سازي سايت و موتور جستجو

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

ويژگي سايت هاي رتبه اول گوگل

۱۲ بازديد

ويژگي سايت هاي رتبه اول گوگل

آيا سايت شما لياقت دارد شماره 1 باشد؟

همه دوست دارند كه در گوگل يك باشند اما آيا واقعا لياقتش را دارند؟

سوالي كه بسياري از صاحبان وبسايت ها و بازاريابان اينترنتي بارها از من مي پرسند اين است كه :

“چگونه رنك صفحه اينترنتي خود را مي توانم در مورد موضوع x به 1 برسانم؟”

كمي فكر كنيد، آيا سوالتان نبايد به اين صورت پرسيده شود :

“چرا رنك صفحه اينترنتي من بايد 1 باشد؟”

يا به بيان بهتر :

“آيا صفحه اينترنتي من لياقت رنك شماره 1 را در مورد موضوع x دارد؟”

نقطه عطفي در سئو

با الگوريتم هاي سئو سايت پاندا و پنگوئن (و به مقدار كمتر EMD) خيلي خوب است كه روشهاي اسپم‌گونه براي بهبود رنكينگ از بين رفته و اكنون با مرغ مگسخوار گوگل، ما به دوره اي وارد شده ايم كه براي يك عبارت خاص نتايج بر اساس شايستگي شان نمايش داده ميشوند نه بخاطر فعاليت بازايابان اينترنتي ، كه براي يك دوره مشخص لينك خريداري مي كنند..

همه ميخواهند شماره يك باشند

همه ميخواهند در نتايج يك جستجو شماره يك باشند. جايگاه شماره يك 33 درصد از تمامي كليك ها را بخود اختصاص مي دهد درحاليكه نتيجه شماره 2 با يك افت شديد 18 درصد از كليك ها را بخود اختصاص مي دهد.

اين نمودار فوق العاده توسط چيتيكا افت كليك را براي ده نتيجه اول نشان مي دهد.

افزايش بازديد,افزايش رتبه در گوگل,تبليغ در صفحه اول گوگل

اگر شما در رتبه 10 باشيد حدود 2 يا 3 كليك تاثيرگذار خواهيد داشت حالا فكر كنيد كه در صفحه دوم باشيد !!

مي توان گفت تقريبا به لحاظ تعداد كليك فرقي ميان صفحه دوم و شصتم گوگل نيست.

بنابراين قابل درك است كه چرا هركسي مي خواهد رتبه هاي بالا را بدست آورد.

مشخص است كه فقط شماره يك مي تواند شماره يك باشد بنابراين در چشم انداز تحقيقاتي پاندا، پنگوئن، EMD و مرغ مگسخوار چگونه مي توان به اين رتبه رسيد؟ و مهمتر اين است كه بدانيد چگونه مي توانيد مطمئن شويد كه صفحه اينترنتي شما شماره يك مي ماند بدون اينكه نگران تغييرات آينده گوگل باشيد؟

براي يك شدن، بهترين باشد

خب به سوال ساده اي كه در ابتداي اين مقاله مطرح شد برميگرديم. آيا صفحه اينترنتي من لياقت 1 بودن براي موضوعي خاص را دارد؟

شما بايد يه قدم از ديدگاه شخصي خودتان نسبت به سايتتان به عقب برگرديد و به عنوان يك كاربر به آن نگاه كنيد.

آيا 90 درصد كساني كه روي صفحه اينترنتي شما كليك مي كنند از كليك بر روي آن راضي هستند و نيازي به جستجوي نتايج ديگر ندارند؟

در اينجا سوالات ديگري مطرح مي شود كه ممكن است بخواهيد از خودتان بپرسيد:

  1. آيا صفحه اينترنتي من تطابق كاملي با موضوع جستجو دارد؟

خب اگر هدف عبارت “خريد كفش” باشد آيا صفحه شما كفش مي فروشد يا حداقل اطلاعات جالبي براي مكان هاي مناسب براي خريد كفش در اختيار مردم مي گذارد؟

  1. آيا محصول/سرويس من با ارزش است؟

صفحه شما كفش مي فروشد. خيلي خوب است. اما آيا كفش هاي شما كيفيت دارند؟ آيا مردم مي خواهند از كفش هاي شما خريداري نمايند و آنرا به ديگران پيشنهاد مي دهند؟

  1. آيا صفحه من در مورد اين موضوع اعتبار دائمي دارد؟

بگذاريد بگويم كه شما چيزي نمي فروشيد (حداقل در اين لحظه) اما آيا عباراتي خاص را كه مردم براي كسب اطلاعات بيشتر جستجو مي كنند هدف قرار داده ايد؟

آيا صفحه شما منابع نت محدودي براي اين موضوع دارد؟ چرا مردم بجاي مراجعه به ويكي پديا بايد به سايت شما مراجعه كنند؟ آيا شما پاسخ  تمامي پرسشها را داريد؟ (يا حداقل لينك هايي به منابع ديگر ساخته ايد؟)

  1. آيا صفحه من آپديت است؟

ما در دنيايي با تغييرات لحظه اي زندگي مي كنيم. بنابراين دقت كنيد كه مطالبتان بروز باشد.

هر مطلب جديدي مي تواند منبعي عالي براي ترافيك حاصل از موتورهاي جستجو باشد بنابراين شما بايد (بايد و بايد) مطالب تكراري را كنار بگذاريد و مطالب خود را آپديت نماييد. اگر اين كار را نكنيد رقباي شما اين كار را انجام خواهند داد و بزودي شماره يك را از دست خواهيد داد. (و جواب پرسش شماره 3 نه خواهد بود!)

توضيح بيشتر براي سوال شماره 2

من ميتوانم درباره‌ي اين موضوع ساعتها صحبت كنم اما فعاليت تجاري در وب تفاوتي با فعاليت هاي تجاري ديگر ندارد و شما هميشه بايد از خودتان بپرسيد كه آيا بهترين خدمت را ارائه مي دهيد و چكار مي توانيد بكنيد تا سطح خدمت رساني خودتان را افزايش دهيد.

من فهميده ام كه اين دو سوال در واقع با يكديگر جور در نمي آيند اما هميشه چيزهايي براي ارتقا دادن وجود دارد بنابراين از نقطه نظر فني شما هيچگاه بهترين خدمات موجود را ارائه نمي دهيد و همواره بر روي سوال دوم تمركز مي كنيد … (اميدوارم متوجه شده باشيد!).

هر فعاليت اقتصادي اشتباهاتي در پي دارد (خوشبختانه مطمئنا شما از آن ها تجربه كسب مي كنيد!) بنابراين در اين مورد است كه شما در آن زمان هايي كه همه چيز صد درصد درست نيست چگونه واكنش نشان مي دهيد.

چه تجارت حقيقي داشته باشيد و چه مجازي شما بايد هميشه بكوشيد تا تجربيات خود را براي مشتريان/كاربران خود بهبود ببخشيد.

و اگر بهترين هستيد…

اگر پاسخ شما به چهار سوال مطرح شده بله است، براي اين كه صفحه شما در نتايج جستجو براي عبارتي خاص، شماره يك باشد نمونه قابل قبولي هستيد.

اما اين كار را از راه درست و با كمك سئوكاران قانوني انجام دهيد و نه روشهايي كه منجر به مجازات شدن شما مي گردد.

صبر كنيد، آيا واقعا ساختن لينك هاي معتبر سخت است؟

در واقع، نه، سخت نيست. حداقل نه زماني كه موضوع/صفحه/محصول شما با ارزش است.

اگر واقعا شما بهترين هستيد سوق دادن كاربران به سمت لينك خودتان آسانتر است نسبت به زماني كه شما فكر مي كنيد كه بهترين هستيد! اما چگونه؟

خب براي اينكار رازي وجود دارد …

از خود كاربران بپرسيد!

ايميل هاي اطلاع رساني همچنان بهترين راه براي ارجاع مستقيم كاربران به لينك مطالب جالب سايتتان است.

در مقالات آينده سعي خواهم كرد جزئيات اين روش را بياورم، اينكه چگونه لينك هاي با كيفيت را پيدا كنيم (و چگونه ايميل هاي اطلاع رساني خوبي بسازيم)، اما در حال حاضر اجازه دهيد فرض كنيم كه شما ليستي از 50 سايت كه تناسب خوبي با شما دارند و ممكن است بخواهند به مطالب شما لينك بدهند را داريد.

شروع كنيد و ايميلي شخصي براي هريك از اين سايتها/وبمسترها بنويسيد، توجه آنها را به مطلب مورد نظر جلب كنيد و از آنها درخواست لينك كنيد. امكان دارد از نيمي از آنها پاسخ دريافت كنيد. امكان دارد نااميد شويد اما من ضمانت مي دهم كه اگر مطلب شما واقعا بهترين تناسب براي موضوع مورد بحث باشد، مطمئنا لينك هايي بدست مي آوريد و از آن مهم تر، لينكهايي با كيفيت و قدرت بالا بدست خواهيد آورد كه  همانند موشك سايت شما را در رنكينگ به اوج مي رساند.

به ياد داشته باشيد بحث در مورد كميت نيست بلكه در مورد كيفيت است. و اگر توانستيد كه لينك هاي مناسب كمي پيدا كنيد … آنها باعث توليد لينك هاي ديگر براي شما مي شوند. رپورتاژ آگهي هم مي تواند به شما كمك كند اما به شرط آنكه به تعداد كم و در سايت هاي معتبر منتشر شود.

فقط حواستان به رقابت موجود باشد، كارتان را ارتقا دهيد و مطمئن شويد كه سايت شما به فعاليت خود به عنوان بهترين تناسب با موضوع موردنظر ادامه مي دهد.

هشدار

روزهاي گول زدن گوگل براي رنك صفحات بالاخره تمام شد و براي ساختن ترافيك خود بايد خدمتي/محصولي/مطلبي خوب ارائه دهيد كه شما  را در همهمه اينترنت پايدار نگه دارد.

خبر خوب اين است كه مطالب ابدائي، تخصص و تلاش زياد در حال حاضر نسبت به گذشته از تاثيرگذاري بيشتري برخوردار است.

بنابراين اگر به رقباي خود كه رتبه خوبي دارند با حسادت نكاه مي كنيد به اين فكر كنيد كه چگونه مي توانيد آنها را از ميدان به در كنيد، به اين فكر كنيد كه چگونه مي توانيد از آنها بهتر باشيد و من ضمانت مي كنم كه رنك شما بهتر مي شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.