تاثير تبليغات بر فروش

سئو،بهينه سازي سايت و موتور جستجو

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

تاثير تبليغات بر فروش

۱۳ بازديد

تاثير تبليغات بر فروش

تا به امروز در مورد فاكتورهاي سئو و اينكه تاثير آنها در سئو چيست، بسيار صحبت كرده ام. اما در اين مقاله قصد دارم در مورد يكي از كليدي ترين مواردي كه مي تواند به كسب و كار ما رونق ببخشد با شما گفت و گو كنم. آن چيزي نيست به جز تبليغات. تنها كافي است كه اين مقاله را به دقت مطالعه كنيد تا متوجه شويد تبليغات چقدر موثر است.

بودجه مايكروسافت براي تبليغات در سال مالي منتهي به ژوئن 2.6 ميليارد دلار بوده است. اپل در سال مالي خود تا اكتبر 1.1 ميليارد دلار براي تبليغات هزينه كرده است.

شركت هاي ديگر هزينه تبليغات خود در سال مالي اخير را در آينده اعلام خواهند كرد اما در سال هاي گذشته ميزان هزينه آنها بصورت زير است:

من نموداري در كنار نمودار اصلي رسم كرده ام كه درصد هزينه براي تبليغات از محل بودجه شركت، در آن مشخص است. توجه كنيد كه كوكاكولا درصد بيشتري بودجه خود را به نسبت ديگر شركت ها به تبليغات اختصاص مي دهد.

آيا به نظر شما دوستان عزيز در اين بازار نوشابه كه خيلي ها به جاي اينكه بگويند نوشابه مي خواهيم مي گويند كوكا مي خواهيم ، اين شركت نيازي به اين همه تبليغات دارد ؟!
با اين حال، مايكروسافت در حال رسيدن به محدوده 3 تا 5 درصد از فروش است. حتي مورد مصرف بودجه تبليغات هم مشخص است: مصرف كنندگان. فعاليت تجاري، سرور و ابزارهاي بخش هاي مختلف مايكروسافت نيز ممكن است كه بودجه تبليغات داشته باشند اما مبالغ آن بسيار كمتر از بخش هاي ويندوز، سرگرمي و بخش آنلاين است.
هنگامي كه بودجه تبليغات به عنوان درصدي از فروش به مصرف كنندگان، در نظر گرفته شد، مايكروسافت ناگهان به بزرگترين پرداخت كننده بودجه تبليغي تبديل شد، حتي بيشتر از كوكاكولا. من نميدانم چطور چنين اتفاقي رخ داده است. بنظر مي رسد كه مايكروسافت نيز همانند كوكاكولا براي فروش محصولات خود تلاش مي كند. كوكاكولا شديدا براي حفظ برند تجاري خود به عنوان يك كالاي مشهور تلاش مي كند. آيا بازاريابي مايكروسافت بدين گونه است؟

عجيب است كه بدانيد شركتي مثل كوكاكولا حتي روي ماه هم تبليغ كرده است.
همچنين جالب است كه اپل در شرايط مشابه كمتر از 1/12 اين مبالغ هزينه مي كند. محصولات بهتر، با كيفيت تر و خاص تر، نياز كمتري به تبليغات دارند(اما نه اينكه نيازي ندارند).

بهتر است بدانيد بسياري از كوته فكران بازار مجازي و واقعي كه خيلي هم ادعا دارند (و تا دلتون بخواد دورمون پر شده از اين آدم ها) اولا اصلا نمي دانند تبليغات در اصل چيست و هدف از آن چيست ثانيا مي گويند اصلا چرا تبليغ ؟!

در همين ايران خودمان مثال بارز بحث تبليغات صحيح و كارآمد كه بسيار هم تاثيرگذار بوده است ، شركت ايرانسل است.آيا واقعا اين شركت نيازي به تبليغات دارد ؟!

دارد ؟!!!!!!!!!

بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــله.همه شركت ها نياز به تبليغات دارند. يكي از بهترين روش هاي تبليغاتي هم ثبت رپورتاژ آگهي در سايت هاي خبري است.

نام ايرانسل معتبر است و اكثر افراد مي شناسند اما اين شركت در انواع حالت هاي مختلف در تمام روزهاي سال تبليغ مي كند و چنين است كه به اين عظمت درآمدي تبديل شده است !

** يادمان نرود كه تجارت درست يعني از هر 100 تومان سود خالص 2 تومان را برداريم و 98 تومان ديگر را تبليغ كنيم **

اين نكته را فراموش نكنيد كه براي موفقيت در كسب و كار اينترنتي، علاوه بر رعايت اصول سئو سايت بايد به بازاريابي اينترنتي و تبليغات نيز توجه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.